مقالات

معرفی انواع چشمی دزدگیر اماکن و کاربرد های آن

چشمی دزدگیر اماکن یکی از مهم ترین بخش های پنل اصلی دزدگیر اماکن میباشد  که امواج را از محیط دریافت می‌کند و وظیفه اصلی آن تشخیص ورودهای غیرمجاز و ارسال این اطلاعات به پنل مرکزی دزدگیر اماکن براساس تنظیماتی که برای آن تعریف شده میباشد. اگر به دنبال پیدا کردن بهترین چشمی دزدگیر اماکن هستید این مطلب را تا انتها بخوانید.

چشمی‌های دزدگیر اماکن ساختار و عملکرد گوناگونی دارند که با توجه به ویژگی های آن تعریف میشود  اما همانطور که گفته شد به طورکلی عملکردشان به این صورت است که با تشخیص هرگونه ورود غیرمجاز اعلام خطر فعال و آژیر سیستم دزدگیر به صدا درمی‌آید.

در این قسمت قصد داریم به طور کامل با انواع چشمی های دزدگیر اماکن و کاربرد های آنها شما را آشنا کنیم

چشمی دزدگیر چه مزیت هایی دارد؟

مزیت چشمی های دزدگیر بر اساس قابلیت هایی که شما نیاز دارید تعیین میشود . به عبارت دیگر مزیتی که چشمی مادون قرمز دارد با مزیت هایی که چشمی دزدگیر وزنی دارد متفاوت است بنابراین با توجه به نیاز خود باید چشمی را انتخاب کنید که بیشترین مزیت را برای شما داشته باشد . در ادامه با انواع چشمی دزدگیراماکن بیشتر آشنا شوید .

انواع چشمی های دزدگیر اماکن

چشمی دزدگیر مادون قرمز

چشمی دزدگیر مادون قرمز که با نام اختصاری PIR نیز شناخته می‌شود، یکی از رایج‌ترین مدل‌های چشمی ها میباشد عملکرد این چشمی‌ها به صورت حرارتی است و حضور انسان را از دمای بدن او دریافت می‌کنند.

نحوه کار این دزدگیر به این صورت است که چشم های دزدگیر محوطه پوششی خود را به عنوان یک شبکه در نظر می‌گیرند و زمانی که در محوطه آنها جسمی با درجه گرمایی بیشتر از آنچه که برای آنها تعریف شده باشد و همچنین در حال حرکت باشند آن را حس کرده و به عنوان یک خطر آن را گزارش می دهد.

کاربرد این دزدگیر ها بیشتر در محیط‌های کوچک ، موزه ها یا مکان های نگهداری کلکسیون های قیمتی میباشد. حتی افرادی که اشیا و وسایل قیمتی دارند، ترجیح میدهند از این نوع چشمی دزدگیر استفاده کنند.

چشمی دزدگیر فراصوت

خرید دزدگیر اماکن با چشمی دزدگیر فراصوت که به نام اولترسوند نیز معروف میباشد این امکان را به شما میدهند  که با انتشار امواج و دریافت بازتاب آن‌ها از اجسام خطر را تشخصی دهد

این چشمی ها به صدا به  شدت حساس هستند و میتوانند و با ایجاد کوچک‌ترین و ضعیف‌ترین صداها که برای تلاش به ورود به مکان ایجاد می‌شود، اعلام خطر می‌کنند. بنابراین اگر نیاز دارید با ایجاد کمترین صدا در محیط چشمی فراصوت بلافاصله این صدا را تشخیص می‌دهد و پیش از ورود فرد به مکان، سبب به صدا درآمدن آژیر شود این دزدگیر انتخاب خوبی است . اما در صورتی که ممکن است موارد اعلام آژیر در کاربری شما بیشتر باشد

چشمی دزدگیر مایکروویو

چشمی دزدگیر ماکروویو با انتشار امواج به محیط و دریافت باز تاب آنها میتواند کوچکترین تغییری را حس کند و آلارم را فعال کند.

عملکرد این چشمی به این صورت است که یک بازتاب ثابت برای محیط از امواج انتشار شده در سیستم خود ذخیر میکند و به محض این که کوچک‌ترین تغییری در پرتوهای دریافتی این چشمی ایجاد شود، آژیر به صدا درمی‌آید.

از این چشمی برای محیط‌های وسیع‌تر استفاده میشود زیرا پالس‌های ارسالی آن می‌توانند شعاع بیشتری را پوشش دهند.

چشمی دزدگیر وزنی

چشمی دزدگیر وزنی مناسب برای محیط هایی که حیوانات خانگی تردد دارند میباشد در این چشمی شما قابلیت تنظیم فعال شدن آلارم بر اساس وزن دارید .

عملکرد این چشمی به این صورت است که در صورت وجود هر حرکتی، چشمی دزدگیر حساس به وزن، آن حرکت را آنالیز می‌کند. حرکت می‌تواند از جانب انسان، حیوانات خانگی یا حیوانات مزاحم باشد.

این چشمی‌ها خود انواع گوناگونی دارند که بر اساس حساسیت به وزن است. حساسیت برخی از آن‌ها روی 15 کیلوگرم، برخی تا 30 کیلوگرم و برخی تا 45 کیلوگرم است که هریک مناسب نوعی از مکان‌ها هستند. نحوه عملکرد چشمی دزدگیر وزنی با بررسی حرکت و وزن موجود متحرک است.

چشمی دزدگیر خطی

استفاده از این چشمی مناسب افرادی است که قصد محافظت از یک منطقه به خصوص را دارند .

عملکرد این چشمی به این صورت است هرگونه حرکتی که در باریکه تعیین شده توسط کاربر صورت گیرد، به دستگاه مرکزی اعلام می‌گردد. بنابراین مکان نصب در مورد این چشمی حساسیت و اهمیت بیشتری دارد.

سنسور بیم خطی

چشمی لیزر خطی دارای خطوط نامرئی ست که می تواند حرکت افراد را تشخیص دهد. به همین دلیل به سنسور لیزری نیز معروف است.

شیوع عمل این چشمی به گونه ای ست که سه یا چهار خط لیزری در محیط می تابد. توسط این خطوط از محیط حفاظت میکند. زمانی که انسان یا حیوانی از روی خطوط عبور کند. چشمی عمل کرده و آژیرفعال میشود.

.از این چشمی بهتر است در بالکن ها،تراس ها و.. به طور کلی فضاهای باز استفاده کرد.

نصب چشمی دزدگیر چگونه انجام میشود؟

نصب چشمی دزدگیر اماکن، کار پیچیده ای نیست. اما نیاز مند تجربه و تخصص است . نکته مهم در نصب چشمی دزدگیر این است که شخصی که می خواهد چشمی را نصب کند باید ابتدا تمام ضوابط امنیتی را در نظر بگیرد. تمام نقاطی که ممکن است از چشم ها دور بماند را پیدا کند.

در زمان نصب کاربری مکان نیز مهم است. زیرا  چشمی دزدگیر باید بر اساس مسکونی،تجاری و… فرمت ساختمان انتخاب شود. باید آلارم ها،آژیرها ، محرک‌ها در فضای باز نصب شوند. البته دقت کنید که نصب آژیر بلند در هر محدوده ای مجاز نیست.

خرید دزدگیر اماکن با انواع چشمی ها

شما میتوانید از فروشگاه سینداد الکترونیک اقدام به خرید انواع دزدگیر اماکن کنید همچنین در صورت هرگونه سوال میتوانید با مشاوران ما ارتباط برقرار کنید .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *