مقالات

مهم ترین دلایل آلارم کاذب دزدگیر اماکن چیست؟

دلایل اصلی آلارم کاذب در دزدگیرهای اماکن

مهم ترین دلایل آلارم کاذب دزدگیر اماکن چیست ؟

افرادی که اقدام به  نصب دزدگیر اماکن میکنند انتظار دارند در مواقع ضروری طبق تنظیماتی که روی دزدگیر انجام شده هشدار دهد و خود و سایر افراد از حضور افراد غریبه مطلع کنند بنابراین آلارم های کاذب دزدگیر اماکن میتواند یکی از مهم ترین مشکلاتی باشد که سیستم مرکزی دزدگیر امکان دستور به اجرای آن میکند .

آلازم های کاذب دزدگیر اماکن میتوانند مشکلات بزرگی به وجود آورند به طور مثال اگر در نیمه های شب آین آلارم به طور اشتباه به صدا در بیاید میتواند ترس و نگرانی بزرگی برای شما و همسایگانتان به وجود آورد .

از آنجایی که این مسئله دغدغه بزرگی برای شما شده بود قصد کردیم تا تمامی نکات و دلایل آلارم کاذب دزدگیر اماکن را به شما معرفی کنیم.

آلارم کاذب چیست ؟

آژیر یا آلارم کاذب که به انگلیسی به آن false Alarm گفته میشود یکی از اساسی ترین مشکلات دزدگیر های اماکن میباشد . همانطور که از اسم آن پیداست حسگر ها و یا چشمی ها در مواقعی به اشتباه عمل میکنند و با عث به صدا در آورده شدن آژیر میشوند .

البته ذکر این موضوع مهم است که آلارم کاذب دزدگیر مشکلی حل نشدنی نیست و تا به امروز دلایل متعددی شناسایی  شده که باعث فعال شدن آلارم کاذب دزدگیر اماکن میشود که به تمامی آنها اشاره میکنیم .

اگر مقاله آشنایی با مزایا معایب دزدگیر خانه را مطالعه نکردید دزدگیر اماکن نخرید !!!

دلایل اصلی آلارم کاذب

در این قسمت قصد داریم که تجربه های تیم سینداد را در ارتباط با دلایل آلارم کاذب دزدگیر اماکن با شما در میان بگذاریم :

اشکال در تجهیزات

اشکال در تجهیزات و یا نصب و خرید دزدگیر اماکن بی کیفیت و حتی  استاندارد نبودن قطعات و سنسورها در واقع اصلی‌ترین دلیل اعلام خطر‌های بی‌مورد دزدگیر اماکن و آژیر کاذب است.

اگر مکانی که برای آن قصد نصب دزدگیر دارید اهمیت زیادی برای شما دارد طبیعتا باید به دنبال با کیفیت ترین دزدگیر باشید توصیه ما به شما این است که هیچگاه به دنبال دزدگیر های ارزان نروید . به دلیل اینکه اختلاف قیمت ناچیز باعث بروز خطرات زیادی برای شما میشود .

برای تشخیص اصالت دزدگیر های اماکن ابتدا به برند آن توجه ویژه ای داشته باشید برند های معتبر از جمله تونیو ،سایلکس و فایروال میتوانند کاملا خیال شما را از این بابت راحت کنند . برندهای ناشناخته مخصوصا چینی که خدمات هم ندارند معمولا خطا و آلارم کاذب زیاد دارند.

بیشتر بخوانید : از روش‌های ایمن­ سازی ویلا یا منزل مطلع نیستید ؟ شروع به خواندن کنید

آشنایی ناکافی افراد در استفاده از دزدگیر

برای استفاده از هر نوع وسیله ای باید طرز کار آن را کاملا بلد باشیم هرچند شاید در نگاه اول استفاده از دزدگیر ها کار با چند دکمه روز پنل اصلی باشد اما این طور نیست طبق تجربه ما دراکثر مواقع مشکلات زیر باعث به جود آمدن اختلالاتی در دستگاه میشود :

  1. اشتباه وارد کردن رمز دستگاه
  2. فراموش کردن غیرفعال سازی سیستم هنگام ورود
  3. عدم فعال سازی قفل کودک برای زمانی که ممکن است کودکان موجب اختلال در دستگاه شوند .

خراب شدن منبع تغذیه یا باطری دستگاه

در صورتی که از پنل های بی سیم استفاده میکنید باید حواستان به باطری آنها باید چراکه تخلیه کامل آن ها موجب بروز مشکلاتی مانند آلارم کاذب مبشود

عدم دقت به قفل شدن کامل درها و پنجره ها

برخی از سیستم هایی که به صورت مگنتی کار میکنند روی باز شدن مگنت ها حساس هستند به همین دلیل اگر در یا پنجره ای که برای آنها دزدگیر نصب کردید درست بسته نشده باشد ممکن است این هشدا به صدا در بیاید

نصب غیرتخصصی

برخی از افراد خودشان اقدام به نصب دزدگیر میکنند این کار کاملا اشتباه است زیرا شما با مهم ترین بخش فروشگاه یا منزل خود رو به رو هستند و بروز هر گونه اشتباهی در نصب به دلیل بی تجربگی میتواند برای شما مشکل ساز شود . آلارم کاذب هم یکی از این مشکلات است

کارشناسان نصب با در نظر گرفتن عوامل متعددی مانند تخمین تعداد و محل جانمایی دزدگیر ها  میتوانند به بهترین شیوه دزدگیر ها را برای شما نصب کنند

همچنین دیده شده در برخی موارد  سیم کشی سنسورها و بلندگوها را بسیار طولانی میباشد به همین دلیل بیشتر افراد با مشکل آلارم کاذب روبه رو هستند .

بیشتر بخوانید :تا بحال به امکانات پیشرفته ترین وکامل ترین دزدگیر بیسیم اماکن فکر کرده اید؟ 10 دقیقه تا دانستن همه چیز درباره آن فاصله دارید

وجود حیوانات خانگی یا موذی

اگر در منزل یا فروشگاه خود از حیوان خانگی مراقب میکنید در مواقعی ممکن است آنها با انجام کار هایی باعث فعال شدن آزیر دزدگیر شوند . این موارد بیشتر درنصب دزگیر باغ  و ویلا به وجود می آید که در این قسمت توصیه شده از دزدگیر اماکن در باغ و ویلا استفاه نشود

سیستم برق رسانی

مانند تمام دستگاه های الکتروئنیک دیگر که برق منبع اصلی تغذیه آنها میباشد بنابراین اگر نوسان برق و یا عدم تامین برق کامل برای دستگاه ایجاد شود ممکن است مشکلاتی با خود به همراه بیاورد .

جانمایی دزدگیرها

جانایی دزدگیر ها از جمله تخصصی ترین نکاتی است که فقط افراد متخصص در زمینه نصب دزدگیر از آنها مطلع هستند این نکات عبارتند از :

  1. عدم قرار گیری سنسور ها روبروی نور خورشید به دلیل اختلال در عملکرد مادون قرمز و اختلال چشمی
  2. عدم نصب دزدگیر در نزدیکی منابع تهویه هوا یا منابع گرمایی به دلیل اختلال در عملکرد مادون قرمز
  3. نصب در قسمت هایی که حرکت پرندگان یا وزش باد تاثیری بر انها نداشته باشد
  4. ساخت سایه بان در صورتی که در منطقه شما برف و باران زیاد است .

عدم بازدید دوره ای در بروز آلارم کاذب دزدگیر

نگهداری درست از هر وسیله الکترونیکی بسیار امر مهمی میباشد دزدگیرها امکان هم از این قاعده مستثنا نیستند شما باید یک دوره مشخص در نظر بگیرید و قسمت های مختلف آنها بررسی کنید به طور مثال :

  1. بررسی سیم کشی ها
  2. بررسی حساسیت سنسور ها
  3. تمیزی کردن لنز سنسور ها
  4. بررسی توان باطری ها

راه های جلوگیری از آلارم کاذب

حال که با مشکلا عمده آلارم کاذب آشنا شدیم بهتر است راه های رفع آنهم بدانیم تا مشکل شما بدون راه حل باقی نماند .

  • انتخاب سیستم دزدگیر مناسب

همانطور که اشاره شد قصد شما از نصب سیستم های دزد گیر اماکن حفظ امنیت کامل فضای مورد نظر شماست بنابراین اهمیت بسیار زیادی دارد که از بهریتن نوع و کیفیت لوازم استفاده کنید به همین دلیل برای شما راهنمای خرید دزدگیر اماکن را فراهم کردیم تا بتوانید اطلاعات بیشتری بدست آورید  .

تلفن کننده 20 حافظه کلاسيک                      دزدگير اماکن سايلکس سيم کارتيSG8+

  • آشنایی صحیح و کامل همه‌ی کاربران با نحوه‌ی کار دزدگیر

حتما زمانی که درخواست نصب دزدگیر را میکند تمامی نکات لازم برای کار با دستگاه را از کارشناس نصب جویا شوید تا دیگر در استفاده از این نوع وسیله دچار مشکل نشوید .

  • بررسی علت وقوع آژیر کاذب دزدگیر در اسرع وقت

بهترین راه حل برای رفع مشکل آلارم کاذب بررسی علت آن است شما با رفع کردن علت آلارم کاذب میتوانید از مشکل جلوگیری کنید در صورتی که خودتان قادر به علت یابی نیستید میتوانید از متخصصان سینداد درخواست راهنمایی کنید .

  • نصب اصولی

نصب اصولی موردی است که در بخش دلیل هشدار کاذب دزدگیر اماکن به اشاره کردیم شما در صورتی تجربه کافی برای نصب دزدگیر ها را ندارید نباید خودتان اقدام به نصب کنید چرا که با رعایت نکردن نکاتی مشکلات بزرگی برای شما پیش می آید .

خرید دزدگیر امکان

حال که با مهم ترین نکات و مشکل دزدگیر اماکن آشنا شدید میتوانید با خیال راحت اقدام به خرید انواع دزدگیر ها امکان کنید تا دیگر با مشکلاتی چون آژیر کاذب رو به رو نشوید برای خرید دزدگیر امکان میتواند به سینداد مراجعه کنید .

جمع بندی

در این مقاله تلاش کردیم تمامی نکات مهم در ارتباط با مشکل عمده افرادی که از دزدگیر های امکان استفاده میکنند یعنی آژیر کاذب به شما معرفی کنیم و راه حل هرکدام را به شما ارائه کنیم تا بتوانید هر مشکلی در این زمینه دارید رفع کنید .

همچنین خواهشمندیم اگر تجربه ی دیگری در این زمینه دارید که در این قسمت اشاره نشده حتما برای ما کامنت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *