مقالات

از پیشرفته ترین دزدگیر های امکان جهان بیشتر بدانید

The most advanced security systems

از پیشرفته ترین دزدگیر های امکان جهان بیشتر بدانید

پیشرفت تکنولوژی و پیدایش اینترنت اشیا باعث شده بتوانیم حتی از راه‌های بسیار دور منزل خود یا دفتر کار خود را نظارت و کنترل کنیم. یکی از این زمینه‌ها خرید و نصب دزدگیر اماکن می‌باشد که امکانات فوق‌العاده ای را به صاحبان فروشگاه‌ها و یا منازل گران‌قیمت می‌دهد.

افراد ثروتمند همیشه به فکر سرمایه‌گذاری در سیستم امنیتی منزل خود مانند سیستم اعلام سرقت، اعلام حریق، اطفا حریق، دوربین مداربسته هستند تا بتوانند ایمنی منزلشان را بالا ببرند به همین دلیل است که به سراغ برخی از دزدگیرهای اماکن دارای امکانات بالاتر و بیشتری می‌روند که در این مطلب قصد داریم در مورد اینکه پیشرفته ترین دزدگیر های اماکن چه امکاناتی دارند؟ صحبت کنیم

توجه داشته باشید که اگر قصد انتخاب دزدگیر اماکن پیشرفته منزل را دارید باید در کنار مزایای زیادی که یک سیستم حرفه‌ای امنیتی می‌تواند داشته باشد ویژگی‌هایی را که منزل شما احتیاج دارد را به‌درستی شناسایی کنید.

بهترین و پیشرفته‌ترین سیستم‌های امنیتی چه ویژگی‌هایی دارند؟

عملکرد تمامی سیستم‌های امنیتی اماکن یکسان می‌باشد  تمامی آن‌ها وظیفه دارند که خطر را شناسایی کرده و هشدار دهند. سنسورهای دزدگیر اماکن به‌محض شناسایی خطر به پنل مرکزی دزدگیر اماکن سیگنال ارسال می‌کنند و پنل مرکزی فرمان فعال‌شدن را به آژیر ارسال می‌کند. اما برخی از دزدگیرهای پیشرفته امکانات بیشتری دارند که در زیر به آنها اشاره کرده‌ایم :

استفاده از پروتکل وایرلسی

برخی از سیستم‌های امنیتی و حفاظتی پیشرفته از طریق سیم‌های مختلف به هم متصل شده‌اند که امنیت کافی را فراهم نمی‌کنند زیرا با قطع کردن سیم‌ها به‌طورکلی سیستم حفاظتی قطع خواهد شد؛ بنابراین وجود یک سیستم امنیتی و حفاظتی که تمام اجزا آن از طریق استاندارد وایرلسی به هاب مرکزی وصل شوند یکی از قابلیت‌های پیشرفته ترین و کامل ترین دزدگیر منازل و شرکت ها است.

سفارشی‌سازی تنظیمات سیستم امنیتی

ارزش پیشرفته‌ترین سیستم امنیتی هوشمند در این است که اجزایی را ارائه می‌کند که قابلیت ایجاد قوانین سفارشی را داشته باشد. به‌عنوان‌مثال، می‌توانید قوانینی را ایجاد کنید تا در هنگام تشخیص حرکت، چراغ‌ها روشن شوند ویا وقتی زنگ هشدار به صدا در می‌آید قفل درها باز شود، و زمانی که حسگر فعال می‌شود، دوربین شروع به ضبط کند.

بیشتر بخوانید : دانستن اینکه چگونه امنیت باغ و ویلا را بالا ببریم از اساسی ترین بخش های امنیت شماست

قابلیت فرماندهی به سیستم امنیتی از طریق تلفن هوشمند

سیستم‌های امنیتی پیشرفته به شما این امکان می‌دهد از تلفن هوشمند خود به‌عنوان مرکز فرماندهی خود برای فعال‌سازی یا عدم فعال‌سازی یک سیستم، ایجاد قوانین، افزودن، حذف و دریافت اعلان‌های هشدار هنگام فعال‌شدن آلارم استفاده کنید ، قابلیتی که هنگام خرید انواع دزدگیر های باغ و ویلا بسیار به کارتان می آید

امکان ارسال تصاویر به تلفن همراه با برنامه

اکثر سیستم‌های امنیتی این امکان را فراهم می‌سازد تا با نصب برنامه‌های مخصوص روی تلفن همراهتان  کارهایی مانند مشاهده ویدئوی زنده و ضبط‌ شده را انجام دهید. همچنین برخی از برنامه‌ها حتی از خدمات موقعیت مکانی تلفن شما برای فعال‌کردن و غیرفعال‌کردن خودکار سیستم مطابق با موقعیت فیزیکی شما استفاده می‌کنند.

حتی اگر پیشرفته ترین دزدگیر اماکن را داشته باشید باید با مزایا و معایب دزدگیر اماکن بی سیم درخانه  آشنا باشید

شنود صدای محیط

از جمله امکانات دزدگیرهای اماکن پیشرفته، می‌توان به شنود صدای محیط اشاره کرد. توجه داشته باشید که تمامی دزدگیرهای اماکن از این قابلیت بهره‌مند نمی‌باشند و تنها برخی از آن‌ها دارای قابلیت شنود هستند بنابراین اگر موضوع شنود صدای محیط برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است، در هنگام خرید لازم است از شنود داشتن پنل دزدگیر مطمئن شوید.

بیشتر بخوانید : خواندن این نکات در مقاله راهنمای خرید دزدگیر اماکن بسیار کارآمد میباشد 

تلفن‌کننده سیم کارتی

بیشتر دزدگیرهای اماکن این ویژگی دارد که با استفاده از یک سیم‌کارت تعبیه شده در سیستم مرکزی دزدگیر اماکن در مواقع احساس خطر با شماره‌ای که از قبل در آن ذخیره شده تماس بگیرد و شما را از حادثه مطلع سازد.

برخی دیگر دارای تلفن‌کننده خط ثابت هستند تلفن‌کننده خط ثابت در صورت قطع خط شهری، قادر به تماس گرفتن در هنگام سرقت نمی‌باشد، به همین علت توصیه می‌کنیم که پنلی خریداری کنید که دارای تلفن‌کننده سیم‌کارت باشد . دو نوع از برند های برتر را در زیر میبینید :

دزدگیر TONIV 

دزدگير اماکن فور نت سيم کارتي

تعداد ناحیه‌های قرارگیری سنسورها

پنل‌های دزدگیر اماکن پیشرفته‌تر دارای تعداد زون یا ناحیه بیشتری هستند و درواقع شما می‌توانید برای سنسورها مسیرهای متعددی در نظیر بگیرید. هر زون دزدگیر اماکن امکان اتصال به یک یا چند سنسور را دارد که تمامی سنسورهای متصل شده به یک زون مشخص، هماهنگ هستند.

پشتیبانی از اعلان حریق

قابلیت پشتیبانی از اعلان حریق نیز از جمله قابلیت‌هایی است که تمامی دزدگیرها ندارند. برخی از دزدگیرهای اماکن پیشرفته‌تر قادر به اتصال به سنسور دود هستند و قادر به اعلان آتش‌سوزی هستند. با نصب این دزدگیرها و اتصال آن به سنسور دود، امکان شناسایی دود و اعلان حریق وجود خواهد داشت.

سیستم‌های امنیتی حرفه‌ای خانه

درحالی‌که بسیاری از سیستم‌ها از قطعات بی‌سیم استفاده می‌کنند، برخی از سیستم‌های پیشرفته از قطعاتی استفاده می‌کنند که نیاز به نصب حرفه‌ای دارند.  نظارت حرفه‌ای ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته را ارائه می‌دهند.

در یک سیستم امنیتی حرفه‌ای، هنگامی که زنگ هشدار دود یا ورود افراد ناشناس فعال می‌شود، ابتدا سعی می‌کند قبل از تماس با شماره‌تلفن از پیش تعریف شده، از طریق صفحه کنترل دوطرفه با شما تماس بگیرد. اگر پاسخ ندهید، با آتش‌نشانی یا پلیس تماس می‌گیرد تا یک پاسخگوی اضطراری را به خانه شما بفرستد.

یکی از مشکلات اساسی دزدگیر های اماکن فعال شدن آلارم کاذب است در این قسمت است که در این قسمت این مشکل رفع خواهد شد 

هزینه سیستم‌های امنیتی در ماه چقدر است؟

در صورت نیاز به نظارت، باید یک هزینه ماهانه یا سالانه بپردازید، و در برخی موارد، برای پرداخت هزینه ماهانه به شما ضربه می‌خورد. اگر نظارت را اضافه کنید، هزینه‌ها متفاوت خواهد بود: برای مثال SimpliSafe ماهانه 14.99 دلار برای خدمات نظارتی بدون قرارداد خود هزینه می‌گیرد.

سخن پایانی

در این مطلب به چند مورد از اصلی‌ترین قابلیت‌ها و امکانات پیشرفته‌ترین دزدگیرهای اماکن اشاره کردیم. درواقع شاید لازم باشد که شما به نکات دیگری نیز توجه کنید. به طور مثال برای برخی از افراد فارسی بودن اپلیکیشن دزدگیر دارای اهمیت است که لازم است هنگام خرید به این موضوع نیز توجه کنند. چراکه فارسی بودن اپلیکیشن امکان بهره‌وری از قابلیت‌ها و امکانات دزدگیر را افزایش می‌دهد. بهتر است از قبل از راه‌اندازی سیستم امنیتی منزل، کمی بررسی در این زمینه انجام دهید. هم چنین جهت مشاوره و راهنمایی رایگان می‌توانید با کارشناسان سینداد تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *