مقالات

با مزایا و معایب دزدگیر اماکن بیسیم بیشتر آشنا شوید!

دزدگیر اماکن بیسیم

با مزایا و معایب دزدگیر اماکن بیسیم بیشتر آشنا شوید!

حفظ امنیت محل زندگی و کار شما در گرو تدابیر ویژه ای است که برای آن در نظر میگیرید تمام افراد در اولین قدم به فکر انتخاب دزدگیر می افتند که بهترین راهکار است اما به دلیل اینکه انواع متنوعی دارد این انتخاب کمی سخت میشود .

اگر شما هم به فکر خرید دزد گیراماکن و یا منزل هستید قطعا اسم دزدگیر بی سیم و سیم دار را شنیده اید . اما نمیدانید هرکدام چه ویژگی هایی دارند . دراین قسمت قصد داریم به طور تخصصی مزایا و معایب دزدگیر اماکن بی سیم را به شما معرفی کنیم به همین خاطر خواندن این مقاله را به شما توصیه میکنیم .

به لطف رشد تکنولوژی و افزایش ارتباطات دزدگیرهای بی‌سیم به وجود آمدند و می‌توانیم بگوییم امروزه انسان در امن‌ترین دوره تاریخ زندگی می‌کند. این چشمی های بی سیم به دلیل سهولت اجرای فرآیند نصب دزدگیر های اماکن ، حذف سیم کشی و هزینه های آن همچنین نمای ظاهری زیبا  با استقبال خوبی همراه شده است. اما بهتر است قبل از خرید مزایا و معایب دزدگیر اماکن بیسیم را بدایند

اجزا و قطعات تشکیل دهنده دزدگیر اماکن بیسیم:

سیستم دزدگیر اماکن از تجهیزات جانبی و اصلی متعددی تشکیل شده است که از جمله مهمترین آنها، شامل موارد زیر می شود:

  • پنل اصلی دستگاه مرکزی دزدگیر: برد دزدگیر اماکن دارای بخش های مختلفی است که وظیفه ی پشتیبانی از تجهیزات جانبی را دارند .
  • چشمی حرکتی و حرارتی: چشمی های حرکتی و حرارتی با تشخیص حرکت اجسام یا تشخیص حرارت و گرما، فرمان هشدار به آژیر ارسال می کنند
  • مگنت دزدگیر اماکن: مگنت ها قابلیت وصل شدن به درب های ورودی، خروجی و پنجره ها را دارند و در صورت باز و بسته شدن پنجره و در آژیر را فعال میکند
  • بلندگو: دردزدگیرهای اماکن بیسیم، بلندگوهای بوقی قدرتمند به کار برده می شود که باید در یک جعبه فلزی و بیرون ساختمان و همچنین در یک مکان بلند و به دور از دسترس، قرار داده شوند.

مزایای دزدگیر اماکن بی سیم چیست؟

دارا بودن و یا نبودن کابل و سیم تنها تفاوت دزدگیر بی سیم و سیمی نیست. ویژگی هایی که در زیر اشاره کردیم عمده تفاوت آنهاست :

نصب آسان

اولین مزیت دزدگیرهای بی‌سیم عدم  نیاز به سیم کشی آن است بنابراین زمانی که برای نصب آن صرف می‌کنید، حدود دو ساعت خواهد بود. این در حالی است که نصب دزد گیر های سیمی حداقل یک روز زمان می‌برد.

درصد خطا پایین

درصد پایین خطاهای دزدگیر اماکن بی‌سیم و یا عدم فعال شدن آلارم کاذب دزدگیر اماکن یک ویژگی بسیار مهم آنهاست. این نوع دزدگیر ها از فرکانس 433 استفاده می‌کنند که باعث می‌شود فروش بیشتری نسبت به دزدگیر سیمی داشته باشد

کنترل از راه دور

اگر بخواهیم یکی دیگر از مزیت‌های دزدگیرها اماکن بیسیم را نام ببریم این است که برای کنترل آن نیازی به حضور خودتان در محل نیست شما میتوانید با داشتن یک سیم کارت متصل به اینترنت و تلفن همراه یا رایانه خود تصاویر ثبت شده را مشاهده کنید و رفت و آمدهایی که می‌شود را کنترل نمایید این ویژگی مهم ترین فاکتور در خرید و نصب دزدگیر باغ و ویلا به شما میرود.

 قابلیت شخصی سازی

استفاده از دزدگیر امکان ممکن است با اهداف مختلفی باشد به طور مثال استفاده از دزدگیرهایی که به درها شوک الکتریکی وارد می‌کنند. و یا دزدگیر هایی که تنها یک شی به خصوص را محافظت میکند حتی دزدگیر هایی به سیستم هشدار دهنده آتش متصل باشند این دزدگیرها هم با تلفن، هم با ایمیل و هم با پیام می‌توانند هشدارهای مورد نیاز را برای شما ارسال کنند.

بنابراین دزدگیر شما باید قابلیت شخصی سازی را داشته باشد تا بتوانید هر طوری که میخواهید آن را شخصی سازی کنید . برای استفاده از این ویژگی های حتما راهنمای خرید دزدگیر اماکن را بدانید

ظاهر زیبا

دزدگیر بی‌سیم اماکن نمای  زیباتری نسبت به دزدگیر سیمی دارند.

جا به جایی راحت

یکی از ویژگی های جذاب هر دزدگیر اماکن باید قابلیت جا به جایی آنها باشد به دلیل اینکه ممکن شما محل زندگی خود را عوض کنید و یا تغییر دکوراسیون بدهید بنابراین نیاز است این ویژگی  را در نظر بگیرید .

بیشتر بخوانید : 10 نکته راه ها برای مراقبت از ویلا را در یک نگاه ببینید

معایب دزدگیر بی سیم چیست؟

هرچه از مزایای دزدگیر اماکن بگوییم از معایب آن کم نمیکند در این قسمت به مهم ترین انها اشاره میکنیم .

هزینه

هزینه خرید دزدگیرهای بی‌سیم به دلیل امکانات موجود در آن در ابتدا بیشتر از دزدگیرهای سیمی است.

بیشتر بدانید : آیا میدانید پیشرفته ترین دزدگیر اماکن بیسیم در بازار کدام اند ؟

عدم کارایی در مکان های شلوغ

دزدگیر بی‌سیم برای مکان‌های شلوغ مناسب نیست. وقتی تعداد چشمی ها زیاد می‌شود، مصرف باتری این دزدگیرها هم افزایش می‌یابد. در نتیجه علاوه بر اینکه دقت دزدگیر کم می‌شود، طول باتری نیز کاهش خواهد یافت.

اماکن قطعی کلی

به دلیل اینکه این دزدگیر ها با سیستم اینترنتی کار میکنند در صورت قطع شدن اینترنت و یا اختلال در فرکانس ها امکان قطعی کلی وجود دارد.

دزدگیر اماکن بیسیم بخریم یا نه ؟

با توجه به موارد گفته شده نیاز است قبل از خرید بررسی شود که دزدگیر اماکن را برای چه کاربرد هایی میخواهیم استفاده کنیم . اگر به مزایای آن نیاز ویژه ای داریم و معایب آن برای ما اهمیتی ندارد میتواند گزینه خوبی برای ما باشد اما اگر در غیر این صورت است بهراست دزدگیر های معمولی استفاده کنیم

سوال پرتکرار خریداران دزدگیر اماکن : پیشرفته ترین دزدگیر های اماکن چه امکاناتی دارند؟

جمع بندی

شما در این مطلب با تمام نکات مهم خرید دزدگیر و مزایا و معایب دزدگیر اماکن بیسیم آشنا شدید. بهتر است قبل از خرید با متخصصین این حوزه مشورت کنید تا بهترین خرید را داشته باشید یا با مشاوران فروشگاه سینداد ارتباط برقرار کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *